Nyheter

Orionteatern söker publik- och biljettansvarig

Orionteatern söker publik- och biljettansvarig

Publicerat juni 2023. Nu söker vi en driven och serviceinriktad medarbetare i rollen som publik- och biljettansvarig. Rätt person har stora möjligheter att utvecklas i takt med Orionteatern.

Publicerad

19.8.2024

Uppdatering: tjänsten är nu tillsatt.

Vad kommer du att göra?

I rollen som publik- och biljettansvarig är du en del av Orionteaterns kommunikationsteam med en tydlig egen funktion: att ansvara för service till publiken före, under och efter en föreställning.

Sammanfattat innebär det att du

  • Hanterar biljettsystemet Tickster med tillhörande biljettmail.
  • Utbildar och schemalägger Orionteaterns publikvärdar.
  • Sköter inköp till Orionteaterns servering (bar/cafe).
  • Driver relationsbyggande försäljning mot skolor och andra publikgrupper.

Du har ansvar för Orionteaterns biljettsystem Tickster, där du administrerar bokningar och biljetter med stöd av Ticksters support. Du sköter även den tillhörande biljettmailen, där du svarar på frågor och fungerar som kundservice mot Orionteaterns publik.

Under föreställningsperioder ser du till att publikvärdar och eventuell extrapersonal är trygga i sina uppgifter och att de känner till Orionteaterns servicerutiner. Du ser även till att inköp till bar och café görs.

Mellan föreställningar driver du publikutveckling i form av relationsbyggande försäljning mot skolor och andra scenkonstintresserade grupper/företag. Detta innebär att du (med stöd av det konstnärliga teamet) leder arbetet med att bjuda in till lärarträffar, besöker grupper och upprätthåller relationer med Kulan och andra nyckelkontakter inom skolbokningar.

Det är en omväxlande roll med stor frihet som kräver god planeringsförmåga, flexibilitet, lyhördhet, en förmåga att delegera och inte minst en stor kärlek till scenkonsten.

Ditt arbete utförs i nära samspel med kommunikationsansvarig och planerings- och produktionsansvarig, men även med vd och teknisk personal på Orionteatern. Du kommer också samverka med regissörer, skådespelare och extern personal.

Vem tror vi att du är?

Vi tror att du är en kommunikativ, noggrann och social person som gillar att bygga långsiktiga relationer. Du är duktig på att delegera och har ett genuint intresse för service.

Du är van vid att arbeta digitalt och tar dig obehindrat fram i Gmail, Google Docs och Google Drive. Meriterande om du har erfarenhet av Tickster, bar/cafe, skolförsäljning och pressarbete.

Vi tror att du har erfarenhet av en liknande roll inom scenkonst, event- eller musikbranschen, där du har jobbat med många bollar i luften och med stor noggrannhet. Men vi lägger större vikt vid person än erfarenhet och uppmanar dig att söka tjänsten om du är intresserad av den. Rätt person har stora möjligheter att utvecklas i takt med Orionteatern.

Vad kan Orionteatern erbjuda dig?

Orionteatern är en levande mötesplats och en experimenterande arena i en växande del av staden. Vi erbjuder rätt person ett ansvarsfyllt och varierat arbete tillsammans med ett passionerat gäng - där du ansvarar för att utveckla Orionteaterns service till publiken.

Om tjänsten

Anställningsformen är en tillsvidareanställning, med provanställning i sex månader. Omfattning 100%. Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetet är i huvudsak förlagt till vardagar dagtid, men kvällar och helger förekommer under föreställningsperioder.

Skicka CV och personligt brev till jobb@orionteatern.se.

Sista ansökningsdatum: 2023-08-01 men urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan.

För mer information:

Christopher Backholm, Kommunikationsansvarig
christopher@orionteatern.se

Lars Rudolfsson, Vd och konstnärlig ledare
lars@orionteatern.se

Vi använder cookies för webbplatsanalys och marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy.