Här kan du läsa mer inför ditt besök på Orionteatern.
Premiären och efterföljande föreställningar av Snögubben den 7-12 december måste tyvärr ställas in på grund av sjukdom. Premiären flyttas istället till lördag 14 december 11.00.
Följande föreställningar ställs in:
Hur tar jag del av återbetalningen?
Orionteatern återbetalar all publik med biljett till föreställningen. Återbetalning sker automatiskt via Tickster, som sätter in pengar på ditt konto inom några bankdagar. Du behöver alltså inte göra något.
Frågor om återbetalning hänvisas till Tickster Biljettsupport.
0771 – 47 70 70
support@tickster.com
Blir det fler föreställningar?
Vi tittar på möjliga ersättningsdatum i januari. All publik med biljett till de inställda föreställningarna 7-12 december kommer att få förtur på biljetter till nya datum.
Orionteatern huserar i den gamla mekaniska verkstaden mitt på Södermalm i Stockholm.
Katarina Bangata 77
116 42 Stockholm
Hit tar du dig enklast med kollektivtrafik till följande hållplatser:
Buss 76 — Ljusterögatan (20 m)
Buss 3 — Gotlandsgatan (400 m)
T-bana — Skanstull (900 m)
Hitta hit med SLs reseplanerare.
Orionteaterns evenemang omfattas inte formellt av väskförbudet som infördes i slutet av 2023, men Orionteatern uppmanar ändå all publik att lämna väskan hemma i den mån det går.
Inför konserter på Orionteatern genomsöks alla väskor av säkerhetspersonal vid entré.
Orionteatern använder biljettsystemet Tickster, som även hanterar vår biljettsupport.
Kontakta Ticksters kundservice:
support@tickster.com
+46 (0) 771-47 70 70
Vi har inte möjlighet att göra återköp — men vi kan byta dina biljetter till ett annat datum om det är möjligt i mån av plats. Byte av biljetter måste ske senast 48 timmar innan en föreställning börjar.
Orionteatern har även en biljettkassa på plats, som öppnar 30 minuter innan en föreställning börjar. I biljettkassan går det bra att betala med Swish eller kort – vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot kontanter.
Vi kan även fakturera lite större bokningar om 10 biljetter eller fler. Vid fakturering är det viktigt att alla underlag är returnerade och att fakturan är betald innan besöket.
Du som använder rullstol köper biljett genom att maila till info@orionteatern.se.
Alla Orionteaterns scener och offentliga utrymmen är försedda med ramper och rymliga in- och utgångar. Kom gärna i god tid och ta kontakt med våra publikvärdar i entrén, så öppnar vi ingången vid hörnet av Ljusterögatan och ser till att du hittar din plats samt har allt du behöver under ditt besök.
Har du en fråga eller ett särskilt behov är det bara att maila till info@orionteatern.se.
Orionteatern har ett enkelt café där vi säljer fika och alkoholfri dryck. Utbudet varierar något mellan våra föreställningar. Alkohol serveras under vissa evenemang — men då går vi ut med info om det innan.
Under konserterna våren 2024 säljer Orionteaterns bar starköl, vin, matiga wraps, snacks och alkoholfri dryck.
Vill du äta före eller efter en föreställning kan vi varmt rekommendera några favoriter i området:
Babajan, Bleck, Elefantpojken, Elies, Urban Deli Nytorget, Cafe Nizza och Bar Agrikultur.
Om vi behöver ställa in en föreställning kontaktar vi dig som har biljett genom mail och sms, där vi även förser dig med vidare information om eventuella ersättningsdatum eller andra åtgärder.
Har du glömt eller tappat bort något? Hör av dig till oss på info@orionteatern.se.
Fotografera gärna innan och efter en föreställning – under föreställning är fotografering inte tillåten.